Известие

Collapse
No announcement yet.

Покупка на 146 боксер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Така е, чувствителен е педалът на газта. Нещо бях чел някъде, че си е така при 155 и 145/6
    Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
    Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
      Споко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.
      Ти пък много добре знаеш за какво говоря.
      Хайде да тръгнем от София до Ван, пък да видим кой ще стигне първи !
      Ако искаш на по-къса дистанция, до Лисабон например.
      Пак твърдя, че няма нито един кенеф със 1.7 16 V мотор, който да се кара колкото , който и да е друг кокошарник с останалите мотори.
      Говориме за каране, а не за тестове на Калояново или друга писта.
      Говориме за целесъобразност.
      И моята в достатъчен баир на сух асфалт върти гуми на 2-ра само с подаване на повечко газ.
      Иначе и аз искам една 1.7 16 V да си я имам за ръчкане. Даже вариатори ще и сложа, защото ако ги имаше, аз щях да съм им най-големия фен
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
        Споко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.
        Бяхме се разбрали, като се затопли да наредим qv-то с 16в боксера.... ако имаш още мерак ... може нещо да измислим?
        Now: 156 2.5 V6 24V
        Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
          Бяхме се разбрали, като се затопли да наредим qv-то с 16в боксера.... ако имаш още мерак ... може нещо да измислим?
          Може, плащам и ГО и преглед, че няма засега.

          ---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:52 ----------

          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
          Ти пък много добре знаеш за какво говоря.
          Хайде да тръгнем от София до Ван, пък да видим кой ще стигне първи !
          Ако искаш на по-къса дистанция, до Лисабон например.
          Пак твърдя, че няма нито един кенеф със 1.7 16 V мотор, който да се кара колкото , който и да е друг кокошарник с останалите мотори.
          Говориме за каране, а не за тестове на Калояново или друга писта.
          Говориме за целесъобразност.
          И моята в достатъчен баир на сух асфалт върти гуми на 2-ра само с подаване на повечко газ.
          Иначе и аз искам една 1.7 16 V да си я имам за ръчкане. Даже вариатори ще и сложа, защото ако ги имаше, аз щях да съм им най-големия фен
          Върти гуми у шестък на 34-ти, 13-ти месец. Служи и хубави 16-ки на 205 и на хубав асвалт и на 1-ва няма да завърти. Сега, когато говорим за вървеж, не спори. То докато нямаше 1.7 8 клапана мотор, а караше 1.3, ни убеждаваше, че 1.3 бил най-хубавият мотор на света. Стига. Аз ти дадох цифри, те отразяват действителността. А и 16 клапановият мотор на високи скорости се чувства отлично, защото завърта повечко обороти. Мощността при същата кубатура идва с обороти. Повече не искам да споря, минал съм през абсолютно всички варианти и кубатури на боксерите.
          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
            Мощността при същата кубатура идва с обороти.
            Мощноста е произведение на обороти и въртящ момент.
            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
              Мощноста е произведение на обороти и въртящ момент.
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                Браво за кое!? За това че зная "откъде идва мощноста", или че допълних твърдението ти?
                Ако обаче ще се заяждаме, бих казал че в конкретният случай, предполагам че мощноста идва точно от по големият въртящ момент.
                В интерес на истината - до тоя момент не съм гледал данните за 1.7/16v. И всъщност идеята ми беше да подкрепя твърдението ти че няма как 8 клапанов двигател, да е по добър от 16 клапанов, при равни други условия. Единственото което е под въпрос е дебитомерът при 16v, но пък точно при тоя компютър, май не е известен с ненадежност.

                п.п. Погледнах данните - и двете твърдения излизат верни. Със 100 оборота завишени номинални обороти при 16 клапановият, и десетина нютона по вече.
                Обаче ако ще се заяждаме - аз съм по близо до истината.
                Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 22:59.
                Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                Comment


                • #53
                  Ако искаш 16v от 33ка ще трябва да си мега късметлия за да попаднеш на неизносен и непипан от газаджии дебитомер. Нови няма.

                  При 145 боксер 16v дебитомера (Бош с 111 накрая хехе) го има нов, но струва точно колкото половината кола
                  Сменяш го обаче и мотора заработва като нов.
                  145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                  www.ClassicCar-bg.com

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                    Браво за кое!? За това че зная "откъде идва мощноста", или че допълних твърдението ти?
                    Ако обаче ще се заяждаме, бих казал че в конкретният случай, предполагам че мощноста идва точно от по големият въртящ момент.
                    В интерес на истината - до тоя момент не съм гледал данните за 1.7/16v. И всъщност идеята ми беше да подкрепя твърдението ти че няма как 8 клапанов двигател, да е по добър от 16 клапанов, при равни други условия. Единственото което е под въпрос е дебитомерът при 16v, но пък точно при тоя компютър, май не е известен с ненадежност.

                    п.п. Погледнах данните - и двете твърдения излизат верни. Със 100 оборота завишени номинални обороти при 16 клапановият, и десетина нютона по вече.
                    Обаче ако ще се заяждаме - аз съм по близо до истината.
                    Що реши, че се заяждам? Вероятно, защото ти би направил това, затова мислиш, чи друг ще го напрви с теб. По принцип си напълно прав, но не тотално. При състезателните мотори мощността расте зверски, но не и въртящия момент. В общи линии въртящия момент е свързан с доста неща, но основно с обема на мотора. Примерно от литър обем, може да извадиш и 200 коня, но трудно ще прескочиш 120 нютона. Това за атмосферните бензинови мотори. При турбо мотори е коренно различно.
                    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                      Може, плащам и ГО и преглед, че няма засега.

                      ---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:52 ----------



                      Върти гуми у шестък на 34-ти, 13-ти месец. Служи и хубави 16-ки на 205 и на хубав асвалт и на 1-ва няма да завърти. Сега, когато говорим за вървеж, не спори. То докато нямаше 1.7 8 клапана мотор, а караше 1.3, ни убеждаваше, че 1.3 бил най-хубавият мотор на света. Стига. Аз ти дадох цифри, те отразяват действителността. А и 16 клапановият мотор на високи скорости се чувства отлично, защото завърта повечко обороти. Мощността при същата кубатура идва с обороти. Повече не искам да споря, минал съм през абсолютно всички варианти и кубатури на боксерите.

                      Аз пак си твърдя, че 1.4 си е най-добрият от гамата и то не за друго, а защото инжекциона му е най-добър. Имам и база за сравнение, защото май никой друг не е слагал 1.7 8 В с инжекцион Марели от 1.4. Карал съм го тоя мотор и с двата инжекциона. Разликата е убийствена. Не съм казвал, че 1.7 16 V e по-слаб, а че в експлоатация е прекалено скъп и капризен. Разсъждавах като гръцки евреин!
                      като гледам, пак започвате дас се налагате с факти, което не е никак лошо.
                      За тия, които си мислят, че повечето клапани значи по-голям отвор, то те просто се заблуждават. Големината на отвора и въздушният поток се определят от потребностите на мотора, а не от фантазиите ни.
                      При еднакъв отвор, сумарно за двата клапана при 16В, 16В има по-голяма мощност по една простичка причина. Самите клапани са по-малки и леки. Големите клапани са прекалено инертни, поради по-голямото си тегло и за това "провисват". Тоест започват да не се затварят навреме. За това и бавнооборотен двигател няма да видите с много клапани. Там просто не са нужни.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                        Аз пак си твърдя, че 1.4 си е най-добрият от гамата и то не за друго, а защото инжекциона му е най-добър. Имам и база за сравнение, защото май никой друг не е слагал 1.7 8 В с инжекцион Марели от 1.4. Карал съм го тоя мотор и с двата инжекциона. Разликата е убийствена. Не съм казвал, че 1.7 16 V e по-слаб, а че в експлоатация е прекалено скъп и капризен. Разсъждавах като гръцки евреин!
                        като гледам, пак започвате дас се налагате с факти, което не е никак лошо.
                        За тия, които си мислят, че повечето клапани значи по-голям отвор, то те просто се заблуждават. Големината на отвора и въздушният поток се определят от потребностите на мотора, а не от фантазиите ни.
                        При еднакъв отвор, сумарно за двата клапана при 16В, 16В има по-голяма мощност по една простичка причина. Самите клапани са по-малки и леки. Големите клапани са прекалено инертни, поради по-голямото си тегло и за това "провисват". Тоест започват да не се затварят навреме. За това и бавнооборотен двигател няма да видите с много клапани. Там просто не са нужни.
                        За голлемите клапани чичко Иво си има и яки пружини. Издиша тая теория. За справка 8 клапанов ТС. А за разликата от 8 до 16 клапановия боксер е от земята до небето. През отворит на 16 клапановия мотор е възможно да мине около 50% повече въздух, отколкото в 8 клапановия. Още повече, че дизайна на главата на 8 клапановия е малоумен. Въобще не е мислен да се ползва оптимално. Клапаните са малки. Ужасно малки, предвид големия диаметър на буталата. Ти как мислиш, дали имам наблюдение върху нещата? Ще те подсетя, че не съм цигулар, нито съм градинар примерно.
                        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                        Comment


                        • #57
                          С интерес чета темата добра дискусия се получава, хубаво е, че има хора, които разбират доста от тея мотори.

                          Аз като младши боксерджия да попитам - понеже имам един мотор 1.6 8в дето мисля да си го ревизирам, та питането ми е главите съвсем абсолютно същите ли са като на 1.3 8в и няма ли нещо разлика в горивна камера или нещо друго?
                          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                          Comment


                          • #58
                            39mm срещу 2x31mm . Пи по ер на квадрат. Тежеста на клапана е несъизмерима с усилието което прилага пружината. За да не "зависва" клапанът(резонанс), пружината е с променлива стъпка, или се слагат две(по принцип). Чувах че един кон е околу иляда лева, следователно да си купиш двадесетина за 500 си е на сметка.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #59
                              Незнам,аз не съм карал вървежни коли,но 1.6 8 клапана ми харесва как върви...представям си кво прави 16-ката.Интересно ми е,че бая хора ги "изненадвам" по светофарите,без да съм сигурен,че и те се бегатУж не съм от тия къде много настъпват,ма тва боксерче ми бара нервата от време на време

                              ---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:55 ----------

                              кутията на въздушния филтър ми е спукана,така я взех...Като съм с обикновена газова,става ли да се сложи от тия спортните филтри?Кутия от 1.3 боксер същата ли е по принцип?

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
                                С интерес чета темата добра дискусия се получава, хубаво е, че има хора, които разбират доста от тея мотори.

                                Аз като младши боксерджия да попитам - понеже имам един мотор 1.6 8в дето мисля да си го ревизирам, та питането ми е главите съвсем абсолютно същите ли са като на 1.3 8в и няма ли нещо разлика в горивна камера или нещо друго?
                                Разлики в глава мужду 1.3 и 1.6 има, но е минимална. Клапаните са с еднакъв диаметър, горивна камера също, има разлика в диаметъра на портовете, около 1.5-2 мм са по-малки на 1.3
                                Иначе ако се портва главата на 1.3, става като на 1.6 или 1.7 8V
                                Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                                Comment

                                Working...
                                X