Така е, чувствителен е педалът на газта. Нещо бях чел някъде, че си е така при 155 и 145/6
Известие
Collapse
No announcement yet.
Покупка на 146 боксер
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщениеСпоко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.
Хайде да тръгнем от София до Ван, пък да видим кой ще стигне първи!
Ако искаш на по-къса дистанция, до Лисабон например.
Пак твърдя, че няма нито един кенеф със 1.7 16 V мотор, който да се кара колкото , който и да е друг кокошарник с останалите мотори.
Говориме за каране, а не за тестове на Калояново или друга писта.
Говориме за целесъобразност.
И моята в достатъчен баир на сух асфалт върти гуми на 2-ра само с подаване на повечко газ.
Иначе и аз искам една 1.7 16 V да си я имам за ръчкане. Даже вариатори ще и сложа, защото ако ги имаше, аз щях да съм им най-големия фенНа където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщениеСпоко чичко Иво. Той е карал моята 33-ка. Има идея горе доли за какво става въпрос. Става въпрос за бялата. Обаче в 33-ка примерно, разликата в ускорението от едната ми до другата 33-ка е близо 4 секунди. При еднаква кубатура, но с различен брой клапани. 16 клрапановият мотор върви мооооого повече от 8 клапановия. Ако не ти се вярва, заставаш до мен на чертата с твоята 33-ка, аз паля червения скрап и няма да ми видиш и задния номер слаед 200 метра. Това е реалността.Now: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
-
Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщениеБяхме се разбрали, като се затопли да наредим qv-то с 16в боксера.... ако имаш още мерак ... може нещо да измислим?
---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:52 ----------
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеТи пък много добре знаеш за какво говоря.
Хайде да тръгнем от София до Ван, пък да видим кой ще стигне първи!
Ако искаш на по-къса дистанция, до Лисабон например.
Пак твърдя, че няма нито един кенеф със 1.7 16 V мотор, който да се кара колкото , който и да е друг кокошарник с останалите мотори.
Говориме за каране, а не за тестове на Калояново или друга писта.
Говориме за целесъобразност.
И моята в достатъчен баир на сух асфалт върти гуми на 2-ра само с подаване на повечко газ.
Иначе и аз искам една 1.7 16 V да си я имам за ръчкане. Даже вариатори ще и сложа, защото ако ги имаше, аз щях да съм им най-големия фенAlfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщениеМощността при същата кубатура идва с обороти.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеМощноста е произведение на обороти и въртящ момент.Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
Ако обаче ще се заяждаме, бих казал че в конкретният случай, предполагам че мощноста идва точно от по големият въртящ момент.
В интерес на истината - до тоя момент не съм гледал данните за 1.7/16v. И всъщност идеята ми беше да подкрепя твърдението ти че няма как 8 клапанов двигател, да е по добър от 16 клапанов, при равни други условия. Единственото което е под въпрос е дебитомерът при 16v, но пък точно при тоя компютър, май не е известен с ненадежност.
п.п. Погледнах данните - и двете твърдения излизат верни. Със 100 оборота завишени номинални обороти при 16 клапановият, и десетина нютона по вече.
Обаче ако ще се заяждаме - аз съм по близо до истината.Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 22:59.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Ако искаш 16v от 33ка ще трябва да си мега късметлия за да попаднеш на неизносен и непипан от газаджии дебитомер. Нови няма.
При 145 боксер 16v дебитомера (Бош с 111 накрая хехе) го има нов, но струва точно колкото половината кола
Сменяш го обаче и мотора заработва като нов.
Comment
-
Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщениеБраво за кое!? За това че зная "откъде идва мощноста", или че допълних твърдението ти?
Ако обаче ще се заяждаме, бих казал че в конкретният случай, предполагам че мощноста идва точно от по големият въртящ момент.
В интерес на истината - до тоя момент не съм гледал данните за 1.7/16v. И всъщност идеята ми беше да подкрепя твърдението ти че няма как 8 клапанов двигател, да е по добър от 16 клапанов, при равни други условия. Единственото което е под въпрос е дебитомерът при 16v, но пък точно при тоя компютър, май не е известен с ненадежност.
п.п. Погледнах данните - и двете твърдения излизат верни. Със 100 оборота завишени номинални обороти при 16 клапановият, и десетина нютона по вече.
Обаче ако ще се заяждаме - аз съм по близо до истината.Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщениеМоже, плащам и ГО и преглед, че няма засега.
---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:52 ----------
Върти гуми у шестък на 34-ти, 13-ти месец. Служи и хубави 16-ки на 205 и на хубав асвалт и на 1-ва няма да завърти. Сега, когато говорим за вървеж, не спори. То докато нямаше 1.7 8 клапана мотор, а караше 1.3, ни убеждаваше, че 1.3 бил най-хубавият мотор на света. Стига. Аз ти дадох цифри, те отразяват действителността. А и 16 клапановият мотор на високи скорости се чувства отлично, защото завърта повечко обороти. Мощността при същата кубатура идва с обороти. Повече не искам да споря, минал съм през абсолютно всички варианти и кубатури на боксерите.
Аз пак си твърдя, че 1.4 си е най-добрият от гамата и то не за друго, а защото инжекциона му е най-добър. Имам и база за сравнение, защото май никой друг не е слагал 1.7 8 В с инжекцион Марели от 1.4. Карал съм го тоя мотор и с двата инжекциона. Разликата е убийствена. Не съм казвал, че 1.7 16 V e по-слаб, а че в експлоатация е прекалено скъп и капризен. Разсъждавах като гръцки евреин!
като гледам, пак започвате дас се налагате с факти, което не е никак лошо.
За тия, които си мислят, че повечето клапани значи по-голям отвор, то те просто се заблуждават. Големината на отвора и въздушният поток се определят от потребностите на мотора, а не от фантазиите ни.
При еднакъв отвор, сумарно за двата клапана при 16В, 16В има по-голяма мощност по една простичка причина. Самите клапани са по-малки и леки. Големите клапани са прекалено инертни, поради по-голямото си тегло и за това "провисват". Тоест започват да не се затварят навреме. За това и бавнооборотен двигател няма да видите с много клапани. Там просто не са нужни.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеАз пак си твърдя, че 1.4 си е най-добрият от гамата и то не за друго, а защото инжекциона му е най-добър. Имам и база за сравнение, защото май никой друг не е слагал 1.7 8 В с инжекцион Марели от 1.4. Карал съм го тоя мотор и с двата инжекциона. Разликата е убийствена. Не съм казвал, че 1.7 16 V e по-слаб, а че в експлоатация е прекалено скъп и капризен. Разсъждавах като гръцки евреин!
като гледам, пак започвате дас се налагате с факти, което не е никак лошо.
За тия, които си мислят, че повечето клапани значи по-голям отвор, то те просто се заблуждават. Големината на отвора и въздушният поток се определят от потребностите на мотора, а не от фантазиите ни.
При еднакъв отвор, сумарно за двата клапана при 16В, 16В има по-голяма мощност по една простичка причина. Самите клапани са по-малки и леки. Големите клапани са прекалено инертни, поради по-голямото си тегло и за това "провисват". Тоест започват да не се затварят навреме. За това и бавнооборотен двигател няма да видите с много клапани. Там просто не са нужни.Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
-
С интерес чета темата добра дискусия се получава, хубаво е, че има хора, които разбират доста от тея мотори.
Аз като младши боксерджия да попитам - понеже имам един мотор 1.6 8в дето мисля да си го ревизирам, та питането ми е главите съвсем абсолютно същите ли са като на 1.3 8в и няма ли нещо разлика в горивна камера или нещо друго?Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
Comment
-
39mm срещу 2x31mm . Пи по ер на квадрат. Тежеста на клапана е несъизмерима с усилието което прилага пружината. За да не "зависва" клапанът(резонанс), пружината е с променлива стъпка, или се слагат две(по принцип). Чувах че един кон е околу иляда лева, следователно да си купиш двадесетина за 500 си е на сметка.Арфа Ромео 146 1.6 боксер
Comment
-
Незнам,аз не съм карал вървежни коли,но 1.6 8 клапана ми харесва как върви...представям си кво прави 16-ката.Интересно ми е,че бая хора ги "изненадвам" по светофарите,без да съм сигурен,че и те се бегатУж не съм от тия къде много настъпват,ма тва боксерче ми бара нервата от време на време
---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:55 ----------
кутията на въздушния филтър ми е спукана,така я взех...Като съм с обикновена газова,става ли да се сложи от тия спортните филтри?Кутия от 1.3 боксер същата ли е по принцип?
Comment
-
Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщениеС интерес чета темата добра дискусия се получава, хубаво е, че има хора, които разбират доста от тея мотори.
Аз като младши боксерджия да попитам - понеже имам един мотор 1.6 8в дето мисля да си го ревизирам, та питането ми е главите съвсем абсолютно същите ли са като на 1.3 8в и няма ли нещо разлика в горивна камера или нещо друго?
Иначе ако се портва главата на 1.3, става като на 1.6 или 1.7 8VAlfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
Comment